/Files/images/100_11111.jpg

Основною метою діяльності психологічної служби є :

  • соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;
  • здійснення психологічної експертизи, соціально – психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;
  • психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу.

Психологічна служба школи

  1. Забезпучує охорону та захист прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях.
  2. Вирішує питання соціального захисту дітей.
  3. Надає допомогу у соціалізації учнів.
  4. Надає консультації з проблемних питань, психологічну підтримку у скрутних ситуаціях.
  5. Дбає про психологічне здоров'я всіх учасників навчального процесу.
  6. Навчає учнів, батьків та вчителів прийомам ефективного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій та саморегуляції.
  7. Здійснює профілактику залежних форм поведінки, девіантної поведінки та насильства в учнівському середовищі.
  8. Здійснює психологічний супровід профільного навчання, сприяє процесу самореалізації старшокласників.
  9. Здійснює просвітницьку роботу щодо здорового способу життя.

У яких випадках необхідна консультація або допомога практичного психолога

Якщо в житті дитини відбулася або повинна відбутися одна з наступних подій:

  • Переїзд;
  • Розлучення батьків;
  • Хвороба або втрата близької людини;
  • Народження брата або сестри;
  • Різка зміна матеріального становища в сім'ї;
  • Надходження до дитячого садка або до школи.

Якщо в житті дитини регулярно відбуваються такі події:

  • Сварки в сім'ї;
  • Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;
  • Тривала відсутність дитячого колективу;
  • Хтось із батьків або близький родич схильний до будь-якої залежності (наприклад, алкоголізм, наркоманії);
  • Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків;

Якщо дитина:

  • Одного разу відчула або постійно піддається насильству;
  • Тривало хворіє;
  • Був небажаною дитиною;
  • Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності (телевізор, читання, поїдання солодкого, подовгу грає один і ін);
  • Має одне з таких порушень: енурез, алергію, часті застуди, нав'язливі рухи;
  • Проявляє зайве упрямтво;
  • Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;
  • Погано спить;
  • Відчуває страхи, кошмари;
  • Погано їсть;
  • Відчуває постійні напади нудоти або головного болю;
  • Надмірно фантазує;
  • Страждає одним з психосоматичних захворювань, таких як: бронхіальна астма, виразковий гастрит, коліт та інще;
  • Проявляє ознаки відставання у розвитку;
  • Проявляє ознаки випереджаючого розвитку;
  • Схильний будь-якої залежності (алкоголізм, наркоманія);
  • Має труднощі в спілкуванні з однолітками;
  • Тікає з дому;
  • Відчуває страх зробити щось нове;
  • Різко змінює свою поведінку;
  • Хронічно перебуває в пригніченому настрої;
  • Часто обманює;
  • Переживає почуття ревнощів до одного з членів сім'ї;
  • Виявляє постійну хворобливу реакцію на свої неуспішні дії;
  • Зайво слухняний, неініціатівна;

Якщо батьки (або один з них):

  • Відчувають незадоволення сімейним життям;
  • Відчувають почуття хронічної втоми;
  • Часто перебувають у пригніченому настрої;
  • Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;
  • Відчувають занепокоєння з приводу розвитку дитини та її емоційного стану;
  • Починають відчувати невротичні розлади (нав'язливі думки, страхи, нервові виснаження та інще).

Надання психологічної допомоги в умовах воєнного стану

В умовах воєнного стану практичний психолог здійснює свою діяльність з використанням таких форм роботи:

- інформування онлайн всіх учасників освітнього процесу, які здійснюються Viber

- он-лайн зустрічі з учнями, батьками та вчителями, які здійснюються за графіком на платформі ZOOM (посилання на конференції надсилаються у групи або у вайбер-спільноту);

- індивідуальні консультації, які здійснюються за попереднім записом через особисте повідомлення.

Під час воєнного стану, з метою дистанційної взаємодії та надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу, практичний психолог надає наступну психологічну допомогу:

  • просвітницько-інформаційна робота. Через спільноти у Viber надаються рекомендації психологічного характеру з питань подолання тривожності, стресу тощо.
  • просвітницько-консультативна група. На платформі Zoom проводяться онлайн консультації для отримування необхідної допомоги.
  • тематичні онлайн зустрічі з учнями школи.На платформі Zoom за окремим графіком проходять зустрічі з кожним класом окремо один раз на тиждень. Посилання на конференцію надається пів години до початку зустрічі.
  • тематичні онлайн зустрічі з батьками школи.На платформі Zoom за окремим графіком проходять зустрічі з кожною групою батьків за запитом. Участь добровільна. Посилання на конференцію надається пів години до початку зустрічі.
  • Індивідуальні онлайн консультації для всіх учасників освітнього процесу.На платформі Zoom за запитом учасників освітнього процесу проводять індивідуальні консультації.

Психологічна служба ХЗОШ №117 буде робити все можливе для того, щоб всі учасники освітнього процесу отримали психологічну підтримку, необхідну інформацію та рекомендації щодо зняття стресу, хвилювання, страху, подолання тривоги, організації свого часу, налагодження спілкування в сім’ї, корисного спільного проведення часу із дітьми тощо, індивідуальні безкоштовні консультації.

Кiлькiсть переглядiв: 1061